5 stvari koje treba razmotriti prilikom razvoja web-shop rješenja
Web razvoj je komplikovan. U svakom projektu treba uzeti u obzir mnoštvo aspekata, od korisničkog iskustva do performansi. Razvoj bilo koje poslovne web-stranice je opsežan i složen proces, a web-shop rješenja imaju svoje specifične izazove. Pošto će korisnici dolaziti na web-shop rješenje da bi saznali o proizvodima i ponudi i kupili iste, web development agencija će željeti da učini sve što je u njihovoj moći da ovaj proces učine lakim i intuitivnijim. Međutim, pored razmatranja o upotrebljivosti, navodimo nekoliko drugih aspekata web-shop rješenja, koje vi kao vlasnik web shopa ili web development agencija treba da razmotrite prilikom procesa razvoja.
1. Responsive design
Korištenje mobilnih uređaja za pristup web-stranicama stalno raste, a prodaja putem web-shop rješenja je veliki dio ovog prometa. U stvari, statistike pokazuju da će do 2019. godine više od četvrtine prodaje putem web-shop rješenja biti obavljeno putem mobilnog telefona. To znači, da je izuzetno važno da Vaše web-shop rješenje bude optimizovano za mobilne uređaje, pružajući najbolje iskustvo korisnicima bez obzira na uređaj koji koriste za pristup Vašoj web-stranici.
Savjet: Implementacija prilagodljivog dizajna, kako bi web-stranica bila dostupna i upotrebljiva na svakom uređaju je važna za uspjeh web-shop rješenja. Razmislite da koristite mobile first dizajn, kako u procresu dizajna i razrade, tako i u postupku programiranja.
2. Kupovina bez registracije
Mnoga web-shop rješenja će često od korisnika zahtjevaju da kreiraju nalog kako bi mogli da završe kupovinu, jer to omogućava naknadnu komunikaciju koja ohrabruje buduću prodaju, kao i praćenje demografskih informacija klijenata za analizu prodaje. Međutim, važno je zapamtiti, da svi ne žele da prođu kroz proces stvaranja računa kako bi kupili proizvod. Kupci koji se ponavljaju, žele da se registruju i iskoriste prednosti računa, kao što je čuvanje njihovih informacija za buduće kupovine i primanje obavještenja o predstojećoj prodaji, ali je ipak dobra ideja da se obezbijedi opcija za kupce koji žele da naprave samo jednu narudžbu.
Savjet: Budući da i dalje želite da pokušate da podstaknete korisnike da kreiraju nalog, možete pokušati da dizajnirate proces kupovine da biste omogućili korisnicima da ispune formu, a po završetku, dozvolite im da kreiraju nalog koristeći informacije koje su prvobitno unijete u formu. Razmislite i tkz. brzoj kupovini, gdje će kupac pokazati interes za jedan proizvod ostavljajući samo jedan od svojih kontakt podataka (npr. e-mail ili broj telefona), a nakon toga vaš zadatak je da kontaktirate kupca i završite prodaju. U web shop rješenjima koje smo mi razvili za naše klijente, ova funkcionalnost se pokazala jako efikasnom i na mjesečnom nivou je donijela preko 50 novih narudžbi.
3. Pretraga je važna
Statistike pokazuju da 30% posjetitelja na web-shop rješenjima koristi pretraživanje kako bi pronašli proizvode koje traže, pa je važno osigurati da je funkcionalnost pretraživanja dostupna i jednostavna za korištenje. Osim toga, dobra je ideja koristiti opcije kao što je automatsko dovršavanje pojma za pretragu, kako bi se korisnicima pomoglo da pronađu popularne proizvode ili stavke vezane za njihova pretraživanja.
Filtrirano pretraživanje je još jedan važan način pomoći korisnicima da pronađu proizvode. Ova funkcionalnost im omogućava da suze pretraživanje na različite načine, uključujući po odjelima, veličini, rasponu cijena, proizvođaču, itd. Pružanje ove funkcionalnosti, korisnicima daje veću moć da pronađu ono što im je potrebno, dopuštajući im da ograniče svoje pretrage na tačno ono što su tražili.
Savjet: Da biste bili sigurni da će rezultati pretraživanja dati najbolje rezultate, provjerite da li su informacije o proizvodu u potpunosti definisane i dobro organizovane, što će omogućiti filtrirano pretraživanje i bolje rezultate pretraživanja u cjelini.
4. Sigurnost je bitna
Sva web-shop rješenja trebaju podržavati SSL za šifriranje informacija koje moraju ostati sigurne. Ovo se posebno odnosi na informacije o kreditnim karticama i plaćanju, ali i na sve druge informacije o klijentima kao što su adresa, broj telefona, e-pošta i sl. Kupci imaju očekivanje, da će njihovi lični podaci ostati sigurni prilikom kupovine putem interneta, čime se osigurava da je implementiran SSL ne samo dobra ideja, već nešto što je apsolutno neophodno. Naravno, osigurajte da je web shop rješenje na aplikativnom nivou zaštičeno od neželjenih upada.
Savjet: Ne čuvajte brojeve kreditnih kartica u bazi podataka Vašeg web-shop rješenja. Iako vam se može činiti kao dobra ideja da informacije o kartici ostanu u datoteci kako bi kupci lakše kupovali, čuvanje tih podataka na vašim serverima predstavlja ogroman sigurnosni rizik, a ako je Vaša baza podataka ugrožena, Vi ćete biti odgovorni za taj gubitak.
5. Optimizirajte performanse sajta
Ako je vaša web-stranica spora, vjerojatno ćete izgubiti kupce. Statistika pokazuje da će 40% korisnika napustiti web-stranicu koja treba više od 3 sekunde za učitavanje. Ovo posebno važi za mobilne korisnike, koji često pristupaju većem broju web-stranica istovremeno i vjerovatno će preći na web-stranicu Vaše konkurencije.
Kako biste spriječili gubitak kupaca zbog sporog vremena učitavanja, želite da budete sigurni da je Vaša web-stranica optimizirana i da se pokreće što je brže moguće, evo nekoliko savjeta da joj pomognete da radi glatko:
- Spajajući JavaScript ili CSS datoteke web-stranice u pojedinačne datoteke, ubrzat će se njihova interakcija s web-stranicom, jer će korisnici morati preuzeti samo jednu JavaScript datoteku ili tablicu stilova umjesto pet ili deset.
- Kompresujte slike, što će im omogućiti da pruže najbolje slike u najmanjoj mogućoj veličini, smanjujući vrijeme preuzimanja.
- Koristite keširanje da biste smanjili vrijeme provedeno na slanju podataka između web-poslužitelja i poslužitelja baze podataka.
- Optimizirajte SQL upite upotrebom indexa, što može biti posebno važno kod web shopova sa velikom količinom podataka.
Imajući u vidu ove aspekte web-shop rješenja prilikom razvoja, pomoći će Vam da osigurate najbolje iskustvo za svoje klijente, ali imajte na umu da postoji mnogo više elemenata koje treba uzeti u obzir prilikom samog razvoja.
Da li Vam je potrebna pomoć da razumijete kako da počnete da razvijate Vaše web-shop rješenje?
Molimo Vas, da nas kontaktirate kako bismo razgovarali o vašem, novom ili postojećem web shopu, ili slobodno ostavite bilo kakva pitanja u komentarima ispod, a do tada, pogledajte naš portfolio web-shop rješenja na ovom linku.